Într-o zi de 19 ianuarie, anul 1889, Statul român a devenit proprietarul tuturor căilor ferate de pe teritoriul României, trasee care măsurau nu mai puțin de 1.377 km.
Compania națională de transport feroviar a României a început să funcționeze în anul 1880, autoritate denumită Căile Ferate Române (CFR).
Inaugurarea primei căi ferate de pe teritoriul actual al României a avut loc în anul 1854 (informație furnizată de Wikipedia). Se face referire la calea ferată Oravița-Baziaș din Banat, care a fost deschisă pentru traficul de marfă în 1854. În prezent, mai este funcțională doar porțiunea Oravița-Anina.
21 de ani, după inaugurarea Gării de Nord din București
Autoritatea Căilor Ferate Române a devenit instituție a statului român la 21 de ani după momentul inaugurării Gării de Nord din București
În anul 1857, Timișoara a fost conectată la rețeaua feroviară.
În luna ianuarie a anului 1880, în Parlamentul României s-a dat vot favorabil pentru transferul liniei Vârciorova-Roman, care a trecut din administrarea privată a consorțiului Strousberg la administrarea națională, prin hotărârea Guvernului roman fiind constituită instituția Căilor Ferate Române.